Monday, October 20, 2008

Anugerah Berharga...

:::1 message received:::

"Salam sayang istimewa untuk jantung hati mama, harapan mama kasih dan sayang mama boleh memberi semangat dan kekuatan untuk terus berdiri gagah dan terus berusaha menggapai kecemerlangandan kejayaan dunia dan akhirat, may God bless you. Take care sayang. Luv u so much"


Tiada jawapan yang mampu kubalas buat beberapa minit kecuali genangan air mata..Dialah mama, yang tidak putus-putus memberi semangat kepadaku setiap hari..Sesungguhnya, aku kehilangan kata-kata utk membalas mesej tersebut. Tapi, tetap kubalas jua..Mesti mama pun tengah tunggu mesej dariku..(Mungkin mereka tidakpun mengharap sebarang balasan, tapi sebagai seorang ibu, hati mana yg tidak gembira kalau dpt khabar dr anak, kan?)

"Salam sayang juga buat bonda..thanx for all the support and strength u've given me.memang tak terbalas. may Allah rewards mama with his Blessings dunia akhirat.Luv u too!"

Hanya itu yang kubalas. Doaku tak putus-putus memohon rahmat dan maghfirah buat mama dan abah yang banyak berjasa kepadaku. Mereka mengajarku erti hidup yang banyak mematangkan diriku. TERIMA KASIH ALLAH ATAS ANUGERAH YANG AMAT BERNILAI!

......Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku,dosa kedua ibubapaku, ahli keluargaku, sahabat-sahabatku, muslimin muslimat, mu'minin mu'minat sama ada yg masih hidup atau yg sudah meninggal dunia,
Ya Rahman Ya Rahim, limpahilah kami dengan RahmatMU..Berkatilah kehidupan kami dunia dan akhirat....


"Ya Tuhanku, anugerahkanlah aku ILHAM utk tetap mensyukuri nikmatMU yg telah Engkau ANUGERAHKAN kepadaku dan kepada kedua orang tuaku & agar aku MENGERJAKAN KEBAJIKAN yang KAU REDHAI, & masukkanlah aku dengan RAHMATMU ke dalam golongan hamba-hambaMU yg SOLEH"
(An-Naml: 19)

6 comments:

Ibnurashidi said...

Assalamualaikum salam ziarah..

Syurga dibawah tapak kaki ibu..kasih sayang mereka tiada terbalas walau diberi segantang emas, secupak perak, sebesar bangunan sekali pun harta dihadiahkan. Tidak ada balasan setimpal buat mereka. Hargailah..hargailah mereka..

P/S : Mungkin boleh tukar link?tinggalkan URL anda diblog sy tanda setuju.

TeacherNunu said...

aduuu rasa rindu pada ibu di kampung

The Chosen Path said...

Ibnu RAshidi:
W'salam wbt...benar,mereka adalah permata yg berharga..Tidak dapat terbalas segala jasa mereka.

InshaAllah, boleh sj di'link'kan blog..

nuu_ol:
:)..ubat rindu: selalulah contact parents..InshaAllah terubat kerinduan tu:)

Anem Arnamee said...

Salam ziarah.

nice entri..

FarhahNur said...

salam..
zemy..
a very sincere one..
:)

sn said...

very touching...